sobota, 7 kwietnia 2012

Śledztwo ws. korupcji w Śląsku Wrocław - zeznania Antoniego M. - obserwatora PZPN

Antoni M. był jednym z obserwatorów PZPN meczów Śląska Wrocław objętych zarzutami korupcyjnymi. On sam nie usłyszał zarzutu bo prokuratura najprawdopodobniej uznała, że wartość przyjętego sprzętu sportowego była niewielka i oskarżenie nie utrzyma się w sądzie.



Przesłuchanie z 28 listopada 2011:
Byłem obserwatorem meczu między Śląskiem Wrocław a Ruchem Radzionków. Ten mecz był już dawno, chyba z siedem, osiem lat temu, to była chyba runda wiosenna. Pamiętam, że przed tym meczem zadzwonił do mnie Mirek K. Zapytał mnie czy jadę na mecz Śląska. On powiedział, że jego kolega jest

Czytaj wyjaśnienia Mirosława K. - b. sędziego z Opola

tam trenerem. Powiedział coś w tym stylu, że ten kolega - trener Śląska będzie chciał ze mną porozmawiać, powiedział żebym z tym trenerem porozmawiał i nie robił temu trenerowi przykrości. Z rozmowy wynikało, że on chce ze mną rozmawiać na temat nadchodzącego meczu. Mirek nie wspominał nic o pieniądzach. Mówił tylko, że oni tam czasami dają fajne souveniry, prezenty, a poza tym mówił, że ten trener to jego serdeczny przyjaciel. Jakoś po tym telefonie zadzwonił do mnie ten trener, on się nazywał K., nie pamiętam jak miał na imię. Zapytał mnie w rozmowie, czy rozmawiał ze mną Mirek K.

Czytaj wyjaśnienia Grzegorza K. - b. trenera Śląska Wrocław

Ja potwierdziłem. On chciał się upewnić czy będę na zawodach i o której przyjadę Ja mu powiedziałem, że będę na zawodach i przyjadę zgodnie z wytycznymi na godzinę przed zawodami. Gdy przyjechałem na zawody zostałem zaprowadzony do pokoju, w którym byli już sędziowie. Wtedy przyszedł ten K., przywitał się ze mną, z sędziami już się nie witał. Musiał to zrobić wcześniej, bo oni już wcześniej pojawili się na tych zawodach. On w tej szatni mówił, że ma nadzieję, że mecz zakończy się po jego myśli, że nie będziemy mu przeszkadzać itd. Ja odpowiedziałem, że nie zamierzamy nikomu przeszkadzać. Nie pamiętam czy jeszcze w tej szatni przy wszystkich czy też na osobności on powiedział, że ma dla nas przygotowane po meczu souveniry. On zapytał mnie o rozmiar ubrań. Ja zapytałem czemu on pyta. On wtedy powiedział, że ma dla mnie jakąś koszulkę i spodenki. On o pieniądzach nic nie mówił. Po meczu zaprosił mnie do magazynku i włożył mi do reklamówki koszulkę, spodenki, proporczyk i jakiś długopis. Później nas zaprosili do hotelu. Pojechałem za sędziami do tego hotelu. Zobaczyłem, że tam na tej kolacji są same osobistości. Byli jacyś posłowie, senatorowie, bo tak się do siebie zwracali. W kolacji uczestniczyli także sędziowie. Ja szybko zjadłem i pojechałem do domu. Pieniędzy nie dostałem.
Po meczu K. mówił żeby sędziom dać dobre noty, bo dobrze sędziowali. Muszę powiedzieć, że działacze prawie zawsze tak mówią gdy wygrywają. Ja takich gadek jednak nie biorę pod uwagę. Ja z założenia chciałem postawić tym sędziom dobre noty. Oni startowali już z wyższego pułapu bo na Śląsku Wrocław  są zawsze trudne mecze, z uwagi na kibiców, więc już przed meczem założyłem, że sędziowie dostanę dobre noty.

korupcja w Śląsku Wrocław - kalendarium

Chcę jeszcze powiedzieć, że obserwowałem mecz Resovia - Stal Rzeszów. To był mecz derbowy w sezonie kiedy Stal walczyła o chyba drugie miejsce w tabeli i udział w barażach. to był mecz na wiosnę (12 czerwca 2004 - dopisek dpanek).

Korupcja w Stali Rzeszów - kalendarium

Przed tym meczem zadzwonił do mnie Mirek K. i powiedział, że jakiś jego dobry znajomy ze Stali Rzeszów chce porozmawiać ws. meczu. Ja powiedziałem, że mogę z nim porozmawiać. On zadzwonił do mnie chyba gdy już byłem w drodze. Jechałem tam swoim fiatem 126p. On pytał czy ja jadę na mecz, mówił, że jest przyjacielem Mirka K. i , że chciałby się spotkać ze mną jeszcze przed meczem. On wskazał miejsce. Wskazał restaurację przy drodze przy wjeździe do Rzeszowa. On powiedział, że im bardzo zależy by te zawody wygrać. Powiedział, że potrafią się odwdzięczyć. Po meczu spotkaliśmy się w hotelu. Podczas pożegnania włożył mi do kieszeni pieniądze. Nie pamiętam już dokładnie kwoty ale było to nie mniej niż 800 zł i ewentualnie nie więcej niż tysiąc. Pożegnaliśmy się i pojechałem do domu. Później zadzwonił w jakiś kolejny dzień i zapytał czy jestem zadowolony z pobytu w Rzeszowie.   

 
Wyjaśnienia Ireneusza K. - b. piłkarza Zagłębia Lubin 
Zeznania Andrzeja Strejlaua - b. przewodniczącego Kolegium Sędziów PZPN 
Wyjaśnienia Wiesława K. - byłego obserwatora PZPN
Zeznania Tadeusza Pancerza - obserwatora PZPN
Wyjaśnienia Jacka M. - byłego piłkarza Zagłębia Lubin 
Wyjaśnienia Piotra Reissa - b. piłkarza Lecha Poznań
Wyjaśnienia Grzegorza G. - b. sędziego z Radomia
Wyjaśnienia Mariusza U. - b. piłkarza Zagłębia Sosnowiec
Wyjaśnienia Łukasza Piszczka - b. piłkarza Zagłębia Lubin
Wyjaśnienia Antoniego F. - b. sędziego ze Stalowej Woli
Wyjaśnienia Grzegorz S. - byłego piłkarza Górnika Łęczna
Wyjaśnienia Jerzego F. - b. prezesa Zagłębia Lubin
Zeznania Janusza Kupcewicza - b. działacza Arki Gdynia
Wyjaśnienia Jerzego G. - byłego szefa kolegium sędziów PZPN
Wyjaśnienia Zbigniewa S. - kierownika drużyny Śląsk Wrocław
Wyjaśnienia Grzegorza K. - b. trenera Śląska Wrocław
Wyjaśnienia Janusza Wójcika - b. trenera Świtu Nowy Dwór
Zeznania Franciszka Smudy - b. trenera Zagłębia Lubin
Wyjaśnienia Zbigniewa W. - byłego zawodnika Lecha Poznań
Wyjaśnienia Roberta D. - był masażysty Lecha Poznań
Wyjaśnienia Krzysztofa W. - b. sędziego z Jeleniej Góry
Wyjaśnienia Tomasza W. - byłego sędziego z Warszawy
Wyjaśnienia Krzysztofa P. - b. obserwatora PZPN z Poznania
Wyjaśnienia Janusza S. - b. działacza Świtu
Wyjaśnienia Wojciecha Sz. - b. działacza Świtu NDM i Widzewa Łódź
Wyjaśnienia Mariana W. - byłego obserwatora PZPN z Katowic
Wyjaśnienia Krzysztofa S. - b. sędziego z Tarnowa.
Wyjaśnienia Jarosława Ż. - b. sędziego z Bydgoszczy
Wyjaśnienia Andrzeja K. - b. sędziego z Częstochowy
Wyjaśnienia Zbigniewa M. - b. sędziego z Piły
Wyjaśnienia Mirosława K. - b. sędziego asystenta z Opola
Wyjaśnienia Mariusza S. - b. sędziego z Opola
Wyjaśnienia Ryszarda F. pseudonim Fryzjer
Wyjaśnienia Mariana D. - b. działacza ze Śląska
Wyjaśnienia Piotra W. - byłego sędziego z Krakowa
Wyjaśnienia Ryszarda N. cz. 1, cz. 2 - b. właściciela Odry Opole 
Wyjaśnienia b. sędziego Zbigniewa R.
Wyjaśnienia b. sędziego Grzegorza Sz.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!