niedziela, 25 września 2011

Zawisza Bydgoszcz

Zawisza Bydgoszcz (nie mylić z Zawiszą Bydgoszcz SA) praktycznie nie pojawia się w materiałach ze śledztwa ws. korupcji w polskim futbolu. Prawie ...

7 lutego 2009 - Zawisza Bydgoszcz czy Zawisza Bydgoszcz SA zamieszane w korupcję? - czytaj.



WYJAŚNIENIA OSKARŻONYCH:


Marian D. - były sędzia i obserwator (całość wyjaśnień tutaj):
Pamiętam jeszcze jeden mecz Zawisza Bydgoszcz - ŁKS Łódź w sezonie wiosennym z początku lat 90. Był to chyba sezon 1991/92. W czasie kolacji rozmawiał ze mną działacz Zawiszy. Był to niewysoki, dobrze zbudowany, ciemnowłosy mężczyzna - nazywał się Kuś bądź Kucz. Zapowiedział, że będzie skromne podziękowanie za wygraną. Zawisza wygrał ten mecz 2:1 lub 2:0. Nie musiałem się wychylać z sędziowaniem bo Zawisza był lepszy. Jak przyszedłem do pokoju hotelowego to czekał na mnie radiomagnetofon.

Grzegorz G. - były sędzia: 
Była taka sytuacja, że miało być ustawionych pięć meczy Zawiszy, o czym ja nie wiedziałem, a zostałem wyznaczony na dwa mecze tego zespołu. Może ktoś tym sterował. (...) Gdy się później dowiedziałem z mediów, że pięć ostatnich meczów Zawiszy Bydgoszcz miało być ustawionych przez F. i Wita Ż. byłem wściekły, że oni ustawiali w takim czasie i w ten sposób mecze i to mnie w to wmanewrowywali, bo ja sędziowałem dwa z tych pięciu meczów. Ja o tym, że te mecze mają być ustawione nic nie wiedziałem. Wiedziałem, że F. i Ż. mieli ze sobą dobre układy, ale nie myślałem, że w takim czasie będą chcieli coś ustawiać.  Ja po zatrzymaniu Wita Ż. rozmawiałem z  nim na ten temat i pytałem go o to, on mi mówił wtedy, że to są bzdury.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Zobacz nasz profil na Facebooku