niedziela, 25 września 2011

Zawisza Bydgoszcz

Zawisza Bydgoszcz (nie mylić z Zawiszą Bydgoszcz SA, drużyną przeniesioną z Włocławka) praktycznie nie pojawia się w materiałach ze śledztwa ws. korupcji w polskim futbolu. Prawie ...

7 lutego 2009 - Zawisza Bydgoszcz czy Zawisza Bydgoszcz SA zamieszane w korupcję? - czytaj.


WYJAŚNIENIA OSKARŻONYCH:


Marian D. - były sędzia i obserwator (całość wyjaśnień tutaj):
Pamiętam jeszcze jeden mecz Zawisza Bydgoszcz - ŁKS Łódź w sezonie wiosennym z początku lat 90. Był to chyba sezon 1991/92. W czasie kolacji rozmawiał ze mną działacz Zawiszy. Był to niewysoki, dobrze zbudowany, ciemnowłosy mężczyzna - nazywał się Kuś bądź Kucz. Zapowiedział, że będzie skromne podziękowanie za wygraną. Zawisza wygrał ten mecz 2:1 lub 2:0. Nie musiałem się wychylać z sędziowaniem bo Zawisza był lepszy. Jak przyszedłem do pokoju hotelowego to czekał na mnie radiomagnetofon.

Grzegorz G. - były sędzia: 
Była taka sytuacja, że miało być ustawionych pięć meczy Zawiszy, o czym ja nie wiedziałem, a zostałem wyznaczony na dwa mecze tego zespołu. Może ktoś tym sterował. (...) Gdy się później dowiedziałem z mediów, że pięć ostatnich meczów Zawiszy Bydgoszcz miało być ustawionych przez F. i Wita Ż. byłem wściekły, że oni ustawiali w takim czasie i w ten sposób mecze i to mnie w to wmanewrowywali, bo ja sędziowałem dwa z tych pięciu meczów. Ja o tym, że te mecze mają być ustawione nic nie wiedziałem. Wiedziałem, że F. i Ż. mieli ze sobą dobre układy, ale nie myślałem, że w takim czasie będą chcieli coś ustawiać.  Ja po zatrzymaniu Wita Ż. rozmawiałem z  nim na ten temat i pytałem go o to, on mi mówił wtedy, że to są bzdury.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!