niedziela, 3 lipca 2011

Arka Nowy Sól

Arka Nowa Sól to klub, którego nazwa pojawiła się w śledztwie dotyczącym korupcji w polskim futbolu tylko raz - w protokole wyjaśnień opolskiego sędziego Mariusza S. Nie wiadomo czy prokuratura prowadzi śledztwo w tej sprawie. 

23.09.2013 - b. trener Arki ukarany dyscyplinarnie za korupcję 
24.05.2013 - b. obserwator skazany za ustawienie meczu Arki 
25.03.2013 - b.trener skazany za korupcję w Arce Nowa Sól
30.11.2012 - akt oskarżenia ws. Arki Nowa Sól - więc tutaj.
24.08.2012 - zatrzymanie b. działacza Arki Nowa Sól - więcej tutaj.

WYJAŚNIENIA


Mariusz S. - były sędzia z Opola (całość wyjaśnień tutaj):
Kiedyś także jechałem na mecz, który został rozegrany, jak wynika ze skarbu kibica 2005/2006, 3 czerwca 2006 między Pogonią Świebodzin a Arką Nowy Sól. To był bardzo ważny mecz dla obu tych drużyn. Obserwatorem był Stanisław A. Ja z nim towarzysko pojechałem na ten mecz. W pewnym momencie zadzwonił do niego telefon. Okazało się, tak jak on mi zrelacjonował, że dzwoni ktoś z Arki Nowy Sól i proponuje pieniądze za pomoc w zwycięstwie. On się zgodził. Poradziłem mu przed meczem żeby nie mówił nic sędziom o tym, że mają komuś pomagać bo jest to taki ważny mecz, że jak go wydrukują to mogą dostać od kibiców. Po meczu ze Świebodzina razem z nim podjechaliśmy pod stadion Arki w Nowej Soli. Tam do samochodu podszedł trener Arki Wojciech D. Ja wyszedłem wtedy z samochodu żeby nie być świadkiem przekazywania pieniędzy. Ten trener dał mu wtedy te pieniądze. On mówił, że dostał około 4 tys. zł, około bo dostał je w euro i złotówkach. Powiedział, że możemy już jechać bo wszystko jest załatwione.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!