niedziela, 3 lipca 2011

Arka Nowy Sól

Arka Nowa Sól to klub, którego nazwa pojawiła się w śledztwie dotyczącym korupcji w polskim futbolu tylko raz - w protokole wyjaśnień opolskiego sędziego Mariusza S. Nie wiadomo czy prokuratura prowadzi śledztwo w tej sprawie. 
23.09.2013 - b. trener Arki ukarany dyscyplinarnie za korupcję 
24.05.2013 - b. obserwator skazany za ustawienie meczu Arki 
25.03.2013 - b.trener skazany za korupcję w Arce Nowa Sól
30.11.2012 - akt oskarżenia ws. Arki Nowa Sól - więc tutaj.
24.08.2012 - zatrzymanie b. działacza Arki Nowa Sól - więcej tutaj.

WYJAŚNIENIA


Mariusz S. - były sędzia z Opola (całość wyjaśnień tutaj):
Kiedyś także jechałem na mecz, który został rozegrany, jak wynika ze skarbu kibica 2005/2006, 3 czerwca 2006 między Pogonią Świebodzin a Arką Nowy Sól. To był bardzo ważny mecz dla obu tych drużyn. Obserwatorem był Stanisław A. Ja z nim towarzysko pojechałem na ten mecz. W pewnym momencie zadzwonił do niego telefon. Okazało się, tak jak on mi zrelacjonował, że dzwoni ktoś z Arki Nowy Sól i proponuje pieniądze za pomoc w zwycięstwie. On się zgodził. Poradziłem mu przed meczem żeby nie mówił nic sędziom o tym, że mają komuś pomagać bo jest to taki ważny mecz, że jak go wydrukują to mogą dostać od kibiców. Po meczu ze Świebodzina razem z nim podjechaliśmy pod stadion Arki w Nowej Soli. Tam do samochodu podszedł trener Arki Wojciech D. Ja wyszedłem wtedy z samochodu żeby nie być świadkiem przekazywania pieniędzy. Ten trener dał mu wtedy te pieniądze. On mówił, że dostał około 4 tys. zł, około bo dostał je w euro i złotówkach. Powiedział, że możemy już jechać bo wszystko jest załatwione.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze