piątek, 24 sierpnia 2012

CBA zatrzymuje kolejnych podejrzanych o korupcję

CBA znowu zatrzymuje. Tym razem w ręce agentów wpadło dwóch działaczy piłkarskich. 

Ostatnie zatrzymania to efekt pracy przy kolejnych wątkach śledztwa dotyczącego korupcji w polskim futbolu. Jak dowiedział się blog Piłkarska Mafia - zatrzymani zostali podejrzani o ustawianie meczów Ceramiki Paradyż i Arki Nowa Sól. Mieli wręczać łapówki sędziom i obserwatorom PZPN.
Działacz pierwszego klubu ma postawione cztery zarzuty dotyczące sezonów 2003/2004, 2004/2005 i 2005/2006. Po przesłuchaniu został zwolniony do domu. Na temat Ceramiki Paradyż wyjaśniali w śledztwie dwaj sędziowie. Mariusz S. - b. sędzia z Opola mówił m.in.:
"Przypomniało mi się także, iż 26 maja 2006 roku był taki mecz Ceramiki Paradyż z Legią II Warszawa. Był to mecz IV ligi (w rzeczywistości był to mecz III ligi - dopisek dpanek). U nas jest taki obserwator Stanisław A. On był obserwatorem tego meczu. On po tym meczu zadzwonił do mnie i powiedział, że w końcu zarobiłem na wczasy. Powiedział, że dostał od Ceramiki 3 tys. zł, nie powiedział od kogo. Pytał mnie ile z tego powinien odpalić sędziemu. Sędzią tego meczu był sędzia z Wrocławia D., nie pamiętam imienia".
Natomiast b. sędzia Krzysztof Z. mówił o ustawieniu meczu  Ceramika Paradyż - Pelikan Łowicz (czytaj tutaj). Według jego wyjaśnień kierownik drużyny gospodarzy miał obiecać pieniądze i po meczu przekazać sędziemu tysiąc złotych. Podobnie miało być przed wyjazdowym spotkaniem Ceramiki z Unią Skierniewice (2-1) z 13 listopada 2004. Także w tym przypadku łapówka miał wynosić tysiąc złotych.

Korupcja w Ceramice Paradyż - kalendarium

Z kolei działacz Arki ma postawiony jeden zarzut dotyczący sezonu 2005/2006. Także on został już zwolniony do domu. Śledczy nie ujawniają, którego meczu dotyczy zarzut, ale w śledztwie dotyczącym korupcji w polskim futbolu na temat Arki Gdynia wyjaśniał m.in. także były sędzia Mariusz S. (całość wyjaśnień tutaj). I w tym przypadku wskazał na b. obserwatora Stanisława A.:
"Kiedyś także jechałem na mecz, który został rozegrany, jak wynika ze skarbu kibica 2005/2006, 3 czerwca 2006 między Pogonią Świebodzin a Arką Nowy Sól. To był bardzo ważny mecz dla obu tych drużyn. Obserwatorem był Stanisław A. Ja z nim towarzysko pojechałem na ten mecz. W pewnym momencie zadzwonił do niego telefon. Okazało się, tak jak on mi zrelacjonował, że dzwoni ktoś z Arki Nowy Sól i proponuje pieniądze za pomoc w zwycięstwie. On się zgodził. (...) Po meczu ze Świebodzina razem z nim podjechaliśmy pod stadion Arki w Nowej Soli. Tam do samochodu podszedł trener Arki Wojciech D. Ja wyszedłem wtedy z samochodu żeby nie być świadkiem przekazywania pieniędzy. Ten trener dał mu wtedy te pieniądze. On mówił, że dostał około 4 tys. zł, około bo dostał je w euro i złotówkach. Powiedział, że możemy już jechać bo wszystko jest załatwione".

Korupcja w Arce Nowa Sól - kalendarium

Nie wiadomo czy tych właśnie opisanych meczów dotyczą zarzuty.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!