niedziela, 25 września 2011

Zawisza Bydgoszcz SA

Zawisza Bydgoszcz SA (drużyna przeniesiona z Włocławka, nie mylić z właściwym Zawiszą Bydgoszcz) to jeden z klubów zaangażowanych w korupcję w piłce nożnej. Akt oskarżenia ws. jego działaczy trafił już do sądu w ramach tzw. gangu Fryzjera.

1 czerwca 2011 - Wojciech K. skazany - czytaj
7 sierpnia 2010 - jak Zawisza Bydgoszcz SA ustawiał mecze - informacje z aktu oskarżenia ws. tzw. gangu Fryzjera - czytaj.
2 sierpnia 2010 - Wojciech K. dobrowolnie poddaje się karze - czytaj.
30 lipca 2010 - b. prezes Zawiszy Bydgoszcz SA oskarżony o korupcję - czytaj
7 lutego 2009 - Zawisza Bydgoszcz czy Zawisza Bydgoszcz SA zamieszane w korupcję? - czytaj.
1 czerwca 2008  - Zawisza Bydgoszcz SA unika kary za korupcję - czytaj.

WYJAŚNIENIA PODEJRZANYCH:

Wit Ż. - były sędzia i obserwator: 
Była taka sytuacja, że zadzwonił do mnie Fryzjer. On chciał żebym zadbał o obsadę meczów Zawiszy Bydgoszcz w ostatnich spotkaniach wiosną 2006. Użył sformułowania, że chce uszyć pięć dresów. On chciał żebym - jak mogę - zasugerował obsadowemu Leszkowi Saksowi obsadę tych meczów konkretnymi obserwatorami i sędziami. (...) Sądzę, że Fryzjer uaktywnił się w tym temacie bo mógł mieć zaproponowaną kasę ze strony Zawiszy. On w podtekstach mówił, że ja nie robię tego za darmo, że coś mi się skapnie. (...) Wracając do  Zawiszy to ja nie wpłynąłem na obsadę meczów tej drużyny konkretnymi sędziami czy obserwatorami. Ja poinformowałem Fryzjera, że w meczu Zawisza - Podbeskidzie sędziuje Marcin Wróbel, i że obserwuje go Dariusz Stawicki. ja nie miałem dojścia do Wróbla, wiem, że on był wychowankiem Wylota i mogłem powiedzieć Fryzjerowi, że Wylot ma duży wpływ na Wróbla i ma na niego przełożenie. Ja jednak raczej nie rozmawiałem z Wylotem o Wróblu i sposobie prowadzenia meczu Zawiszy przez niego. Dokładnie tego nie pamiętam. Ja informowałem też Fryzjera, że będę obserwował mecz Zawiszy z Zagłębiem Sosnowiec. Ja nie prosiłem Saksa o wyznaczenie mnie obserwatorem w tym meczu. Saks i Strejlau dyskutowali o obsadzie obserwatora tego meczu, spytali mnie czy bym nie pojechał i pojechałem na ten mecz. Sędzią meczu był Gilewski. Ja nie wiedziałem, że tam była zmiana sędziego i początkowo miał jechać inny sędzia. Pamiętam, że po tym meczu Nowak - prezes Kujawsko - Pomorskiego Okręgu powiedział, że ja chroniłem Gilewskiego, że on nie podyktował rzutu karnego i, że trzymałem z tym sędzią.

B. sędzia Mirosław K. (całość wyjaśnień znajdziecie tutaj):
Zanim jeszcze będę wyjaśniał to powiem, bo mi się to przypomniało, jak był mecz Śląsk Wrocław - Zawisza Bydgoszcz. To był chyba pierwszy mecz kolejki. Ten mecz odbył się na wiosnę 2006 roku. Mecz ten sędziował Marek K, obserwatorem był Wincenty T., a trenerem Zawiszy Bogusław Baniak. Gdy ja widzę ten trójkąt to nie mam wątpliwości, że ten mecz został przekręcony. Musicie panowie tylko wziąć billingi tych osób i poukładać te puzzle. Spoiwem tych trzech osób jest Fryzjer. To są ludzie Fryzjera. Zadziwia mnie, że w tym PZPN muszą siedzieć ludzie o poziomie średnio rozwiniętego szympansa. Przecież wszyscy wiedzą o tych układach więc jak Saks wyznacza takiego sędziego i obserwatora to albo robi to na polecenie specjalne, albo jest na poziomie średnio rozwiniętego szympansa.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!