wtorek, 6 listopada 2012

Olimpia Poznań

Nazwa Olimpii Poznań pojawia się jedynie w materiałach prokuratury, które dotyczą wydarzeń sprzed 2003. Nic dziwnego bo już od dawna nie istnieje. 


Nazwa Olimpii pojawia się także w czasach gdy ten klub tworzył twór o nazwie "Lechia - Olimpia Gdańsk".

WYJAŚNIENIA:

B. sędzia liniowy Adam K.:
4 sierpnia 1990 odbył się mecz Olimpia Poznań  - ŁKS Łódź. Sędzią głównym tego meczu był Wit Żelazko, ja i Mirosław Ryszka byliśmy asystentami w tym meczu. Przed meczem do szatni sędziów szedł Krzyżostaniak, prezes Olimpii Poznań. Krzyżostaniak chciał nam dać pieniądze. Nie chcieliśmy ich przyjąć. Krzyżostaniak wyszedł i zostawił pieniądze. Ryszka włożył pieniądze do szuflady w szafie znajdującej się w szatni. Gdy wrócił do szatni Żelazko Ryszka mu wszystko opowiedział. Wit zabrał i schował pieniądze, które przyniósł Krzyżostaniak. Następnego dnia jak wracałem z Ryszką do domu Ryszka dał mi pieniądze, nie pamiętam teraz jaka to była kwota. Ryszka powiedział, że są to pieniądze od Krzyżostaniaka, którymi Żelazo się z nami podzielił.

Marian D. - b. sędzia i obserwator ze Śląska (całość wyjaśnień tutaj):
Utkwił mi w pamięci mecz rozgrywany w latach 90. Olimpia Poznań - Lech Poznań. Nie pamiętam, który to był sezon. Działaczom Olimpii zależało na zwycięstwie, był to mecz derbowy, chcieli pokazać, że są lepsi. Rozmawiał ze mną mężczyzna o czarnych włosach z Olimpii. Miał 35-37 lat. Nie padła konkretna kwota. Ja powiedziałem, że nie będę robił cudów, tzn. , że nie będę gwizdał tylko dla nich, ale nie będę przeszkadzał im w grze. Olimpia wygrała ten mecz 2:1 lub 3:2. Ja byłem życzliwie nastawiony do Olimpii, nie przerywałem im gry. Otrzymałem pieniądze od tego działacza z którym rozmawiałem, podzieliłem się nimi z liniowymi.

B. sędzia Zbigniew M. (całość wyjaśnień tutaj):
Pamiętam jeszcze mecz z 29 lipca 1995 roku Lechia - Olimpia Gdańsk - Śląsk Wrocław. Lechia wygrała 2:1. Tam jeśli dobrze pamiętam ówczesny prezes Olimpii pan Krzyżostaniak wręczył trójce sędziowskiej, nie pamiętam liniowych, po meczu 2 tys. zł, mówiąc, że to na kolację. Przed meczem nie rozmawiał z nami na temat ustawienia meczu.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Zobacz nasz profil na Facebooku