wtorek, 6 listopada 2012

Olimpia Poznań

Nazwa Olimpii Poznań pojawia się jedynie w materiałach prokuratury, które dotyczą wydarzeń sprzed 2003. Nic dziwnego bo już od dawna nie istnieje. 

Nazwa Olimpii pojawia się także w czasach gdy ten klub tworzył twór o nazwie "Lechia - Olimpia Gdańsk".

WYJAŚNIENIA:

B. sędzia liniowy Adam K.:
4 sierpnia 1990 odbył się mecz Olimpia Poznań  - ŁKS Łódź. Sędzią głównym tego meczu był Wit Żelazko, ja i Mirosław Ryszka byliśmy asystentami w tym meczu. Przed meczem do szatni sędziów szedł Krzyżostaniak, prezes Olimpii Poznań. Krzyżostaniak chciał nam dać pieniądze. Nie chcieliśmy ich przyjąć. Krzyżostaniak wyszedł i zostawił pieniądze. Ryszka włożył pieniądze do szuflady w szafie znajdującej się w szatni. Gdy wrócił do szatni Żelazko Ryszka mu wszystko opowiedział. Wit zabrał i schował pieniądze, które przyniósł Krzyżostaniak. Następnego dnia jak wracałem z Ryszką do domu Ryszka dał mi pieniądze, nie pamiętam teraz jaka to była kwota. Ryszka powiedział, że są to pieniądze od Krzyżostaniaka, którymi Żelazo się z nami podzielił.

Marian D. - b. sędzia i obserwator ze Śląska (całość wyjaśnień tutaj):
Utkwił mi w pamięci mecz rozgrywany w latach 90. Olimpia Poznań - Lech Poznań. Nie pamiętam, który to był sezon. Działaczom Olimpii zależało na zwycięstwie, był to mecz derbowy, chcieli pokazać, że są lepsi. Rozmawiał ze mną mężczyzna o czarnych włosach z Olimpii. Miał 35-37 lat. Nie padła konkretna kwota. Ja powiedziałem, że nie będę robił cudów, tzn. , że nie będę gwizdał tylko dla nich, ale nie będę przeszkadzał im w grze. Olimpia wygrała ten mecz 2:1 lub 3:2. Ja byłem życzliwie nastawiony do Olimpii, nie przerywałem im gry. Otrzymałem pieniądze od tego działacza z którym rozmawiałem, podzieliłem się nimi z liniowymi.

B. sędzia Zbigniew M. (całość wyjaśnień tutaj):
Pamiętam jeszcze mecz z 29 lipca 1995 roku Lechia - Olimpia Gdańsk - Śląsk Wrocław. Lechia wygrała 2:1. Tam jeśli dobrze pamiętam ówczesny prezes Olimpii pan Krzyżostaniak wręczył trójce sędziowskiej, nie pamiętam liniowych, po meczu 2 tys. zł, mówiąc, że to na kolację. Przed meczem nie rozmawiał z nami na temat ustawienia meczu.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!