czwartek, 15 marca 2012

Groclin Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski

Groclin Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski to kolejny klub, który pojawia się na mapie korupcyjnej Polski. Oto informacje zebrane na jego temat na tym blogu:


11 sierpnia 2020 - rzecznik dyscyplinarny PZPN rozpoczyna działania ws. ustawionego PP
07 sierpnia 2020 - apel o odebranie Pucharu Polski Groclinowi
31 lipca 2020 - prawomocny wyrok ws. Władysława K.
24 października 2019 - wywiad z b. właścicielem Groclinu, który zaprzecza ustawianiu meczów
9 października 2019 - proces Zbigniewa D. odroczony do grudnia
12 września 2019 - proces Zbigniewa D. odroczony
4 lipca 2019 - kolejna rozprawa w procesie Zbigniewa D.
06 czerwca 2019 - wyrok skazujący Wiesława K. i b. sędziego Jacka G.
24 lipca 2018 nieudana próba rozpoczęcia procesu ws. Groclinu
01 kwietnia 2016 B. sędzia Krzysztof S. skazany ws. Groclinu
15 lipca 2015 Zagłębie nie chce odebrać pucharu Groclinowi
10 lipca 2015 PZPN czeka na wyrok ws. Groclinu
02 lipca 2015 - Groclin ustawił  wynik finału PP?
30 czerwca 2015 - akt oskarżenia ws. korupcji w Groclinie
01 sierpnia 2012 - zarzuty dla Zbigniewa D. - czytaj
16 marca 2012 - dwa zarzuty dla Władysława K. - czytaj.
15 marca 2012 - zatrzymany były menadżer Groclinu Władysław K. - czytaj tutaj.

Wyjaśnienia ze śledztwa:

Piotr W. - były sędzia z Krakowa (całość wyjaśnień tutaj)
Kolejny mecz to mecz Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski – Odra Wodzisław 9 maja 2001 roku. Nie pamiętam dokładnie nazwisk kto do mnie dzwonił przed meczem, ale tam były propozycje ze strony dwóch drużyn.

Ryszard F. pseudonim Fryzjer (całość wyjaśnień tutaj):
W Groclinie załatwiał Władysław K.

Były sędzia Piotr Ś. (całość wyjaśnień tutaj):
Pamiętam jeszcze taki mecz w sezonie 2002/2003 pomiędzy Dyskobolią Grodzisk Mazowiecki a Wisłą Płock (5 października 2002 - dopisek dpanek). Tam wtedy kierownikiem drużyny z Grodziska był Jerzy K. (raczej chodzi o Władysława K. - dopisek dpanek). Miałem z nim kontakt telefoniczny i tam była propozycja za pomoc w dobrym wyniku w tym meczu. K. znałem już wcześniej ze Śląska, z miejsca wspólnego zamieszkania. Tam była kwota chyba 10 tys. zł. Dyskobolia wygrała ten mecz. Ja po tym meczu spotkałem się z K. w zajeździe za Grodziskiem i on tam przekazał mi obiecane pieniądze za ten mecz.  Podobną propozycję złożył mi K. przed meczem Dyskobolia - Widzew Łódź z 19 maja 2003, ale tam mecz zakończył się remisem i nic mi K. nie przekazał.

Piotr D. - były prezes GKS Katowice:
Jest dla mnie zadziwiające, że w momencie gdy ja miałem udzielić wywiadu Gazecie Wyborczej o korupcji i wspomnieć tam również o Grolicnie, prezes D. niejako wyprzedził mój ruch i udzielił wywiadu gazecie przyznając, że fundował obiady sędziom piłkarskim (tu czytaj o zarzutach wobec Zbigniewa D.). Również przewodniczący Hańderek twierdził w prasie, że otrzymał od Drzymały listę sędziów, których można skorumpować. Nie pamiętam jednak czy tę listę dał wprost Hańderkowi czy też przez inną osobę ta lista do niego trafiła. Dziwią mnie dwie rzeczy. Po pierwsze skąd D. wiedział których sędziów można korumpować, skoro fundował im jedynie obiady, a po drugie dlaczego Listkiewicz albo Hańderek nie zawiadomili o tym organów ścigania.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!