sobota, 23 kwietnia 2011

Ruch Radzionków

Ruch Radzionków, to jeden z klubów, którego nazwa pojawia się w śledztwie dotyczącym korupcji w polskim futbolu. Oto informacje na temat tego klubu, które pojawiły się w czasie postępowania.

30 października  2015 - Konrad H.ukarany dyscyplinarnie
26 października 2015 - Konrad H. skazany
26 czerwca 2015 - Konrad H. oskarżony o ustawienie meczu

Wyjaśnienia opolskiego sędziego Mariusza S.:
Ostatni mecz, który sędziowałem to Ruch Radzionków - Chrobry Głogów. Mecz ten był pod koniec maja lub w czerwcu. Pojechaliśmy do Radzionkowa i weszliśmy do szatni sędziowskiej. Do szatni chyba wszedł kierownik drużyny Radzionkowa. On na pewno ma na nazwisko Ch., natomiast nie mam pewności czy pełni funkcję kierownika drużyny. On zaprosił nas na górę na kawę. Moi asystenci wyszli z szatni i ten Ch. wykorzystał moment, że ja jeszcze w szatni zostałem i po cichu powiedział mi, że ma 2 tys. zł. i mi je da jeśli ja pomogę drużynie Ruchu w zwycięstwie. Ja się zgodziłem. Mecz zakończył się wynikiem 2:0. Po meczu, gdy ja się wykąpałem ponownie Ch. zapraszał na górę na kolację. On zawołał mnie do toalety i tam przekazał mi obiecane 2 tys. zł. Z asystentami nie podzieliłem się. To był sezon 2005/2006.

Był także taki mecz 24 listopada 2001 roku między Polarem Wrocław a Ruchem Radzionków.  Ten mecz jako główny sędziował Sławomir Berezowski, a ja jako liniowy. Przed meczem Berezowski nam sędziom kazał pomagać drużynie gości czyli Ruchowi. Powiedział, że coś za to będzie dla nas. Czyli pieniądze. Do dzisiaj nie dostałem za to żadnych pieniędzy więc nie wiem czy on sam coś dla siebie wziął czy nic nie było. Mecz zakończył się wynikiem 2:0 dla Ruchu Radzionków.


Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!