czwartek, 7 listopada 2019

Proces tzw. gangu Fryzjera. Mowa końcowa b. obserwatora PZPN Jerzego G.

Jerzy G. to były obserwator PZPN ze Szczecina. Został już skazany za udział w ustawianiu meczów Arki Gdynia (CZYTAJ WIĘCEJ). W tym procesie ma postawione cztery zarzuty (tu znajdziecie je wszystkie). W lipcu 2019 złożył do Sądu Okręgowego we Wrocławiu swoją mowę końcową na piśmie. 



Prokuratorzy żądają dla oskarżonego - dwóch lat pozbawienia wolności, 16 800 złotych grzywny, przepadku 7 400 złotych osiągniętej korzyści majątkowej, 6-letniego zakazu zajmowania stanowisk związanych z organizacją uczestnictwem w profesjonalnych zawodach sportowych;

MOWY KOŃCOWE PROKURATORÓW - JAKICH ŻĄDAJĄ KAR (czytaj więcej)    

Blog Piłkarska Mafia uzyskał zgodę na publikację tego wystąpienia bez ujawniania danych osobowych. Oto ono (pisownia oryginalna):

"W związku z toczącym się postępowaniem oznaczonym Sygn. akt III przedkładam swoje wystąpienie końcowe w syntetycznej formie pisemnej.
W dniu 12.08.2013 r. przedłożyłem na rozprawie pisemnie swoje wyjaśnienia (+ dołączona płyta CD), w której wskazałem, że w wyniku dokonanego podziału ogłoszonych mi zarzutów przez Prokuraturę Okręgową we Wrocławiu, dotyczących tzw. sprawy piłkarskiej, objęty zostałem dwoma odrębnymi postępowaniami karnymi (Załącznik nr 1).
Podkreśliłem, że dokonany przez Prokuraturę podział zarzutów na odrębne postępowania sądowe (dotyczących czynów wyłącznie z tego samego artykułu Kodeksu karnego, tj. 296 b kk) w sposób całkowicie pozbawiony jakiegokolwiek uzasadnienia faktycznego i merytorycznego, naraził mnie na przewlekłość postępowania sądowego oraz ponowne ponoszenie uciążliwości związanych z jego przebiegiem. Ponadto stoi to w sprzeczności z zasadą ekonomiki procesu postępowania sądowego, w szczególności dla oskarżonego. Zgodnie z opiniami zawartymi w literaturze przedmiotu, już sam udział w postępowaniu sądowym stanowi formę uciążliwości dla oskarżonego. W szczególności w przypadku uznania mnie za winnego w toczącym się procesie zmuszonym będę do ponownego ponoszenia kary, a tym samym przeczy to zasadzie racjonalności sankcji karnej, pewności sytuacji prawnej (uregulowania sytuacji prawnej po odbyciu zasadzonej kary) oraz osądzenia sprawy w racjonalnym czasie. Trudna do zaakceptowania jest sytuacja w której za czyny ogłoszone w tym samym czasie, jestem skazany prawomocnie po raz pierwszy w 2010 roku, a następnie de facto po odbyciu zasądzonej kary, po wielu latach ponownie mogę zostać skazany za czyny z tego samego artykułu.
W związku z pierwszym wyrokiem Sądu Okręgowego we Wrocławiu z dnia 03.04.2009 r. (Sygn. akt. IIIK 288/07), potwierdzone następnie prawomocnym orzeczeniem Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu z dnia 20.05.2010 r. (Sygn. akt Aka 330/09) odbyłem karę pozbawienia 2 lat pozbawienia wolności z warunkowym zawieszeniem na okres próby 5 lat, dokonałem zwrotu osiągniętej korzyści majątkowej i zapłaty zasądzonej grzywny oraz jestem w trakcie odbywania kary dodatkowej — w postaci 10 letniego zakaz zajmowania stanowisk w strukturach PZPN.
Na potwierdzenie mojej postawy - po zasądzonym wyroku, przedkładam opinie wydawane przez Sąd Okręgowy we Wrocławiu (na mój wniosek z dnia 03.01.2013 r. oraz 10.02.2014 r.) odnośnie prawidłowego przebiegu mojej resocjalizacji i wywiązania się z nałożonych sankcji karnych (Załącznik nr 2).
Obecnie przebywam na emeryturze, ze stosunkowo niewielkim świadczeniem w kwocie 2 488,00 zł i mam niepracującą żonę na utrzymaniu (bezrobotna). Brak możliwości uregulowania mojej sytuacji prawnej, ze względu na toczący się drugi wieloletni proces, uniemożliwia mi podjęcie dodatkowej pracy zawodowej (ochrona — wymagana niekaralność).
Nadmieniam, że zaproponowane przez organ prokuratorski, kary są nieadekwatne do zasądzonych z innych procesów w tej sprawie. W szczególności ponowne wymierzenie kary grzywny oraz zakazu działalności w profesjonalnych zawodach sportowych (gdy w tym czasie odbywam zakaz 10 letniego zajmowania stanowisk w strukturach PZPN). W analogicznej sytuacji skazanego Mirosława J.  i Wincentego T. w pierwszym procesie dotyczącym klubu Arka Gdynia wymienione osoby zostały skazane m.in. na karę grzywny. W obecnym procesie (Sygn. akt III K 266/10) przy ponownym skazaniu — nie wymierzano im znowu kary grzywny (Wyrok Sądu Okręgowego we Wrocławiu z dnia 24 kwietnia 2013 r., Sygn. akt III K 1 18/13) oraz zakazu działalności w profesjonalnych zawodach sportowych.
Podsumowując, od chwili zatrzymania minęło ponad 12 lat, mam obecnie ukończone 70 lat i nie mogę uregulować swojej sytuacji prawnej.
Mając na uwadze, że ponownie mogę być skazany po wielu latach, proszę Wysoki Sąd o uwzględnienie poniesionych już przeze mnie konsekwencji w wyniku wydania pierwszego wyroku i uwzględnienie mojej wzorowej postawy w ramach procesu resocjalizacji."

Zarzuty dla oskarżonych:
Zarzuty dla Ryszarda F. pseudonim Fryzjer - czytaj więcej 
zarzuty dla Łukasza B. - byłego sędziego z Krakowa
zarzuty dla Jana Ć. - byłego obserwatora PZPN z Katowic 
zarzuty dla Roberta D. - byłego masażysty Lecha Poznań
zarzuty dla Zygmunta Z. - byłego obserwatora PZPN z Przemyśla
zarzuty dla Tomasza P. - byłego sędziego z Częstochowy 
zarzuty dla Piotra R. - byłego piłkarza Lecha Poznań 
zarzuty dla Antoniego F. - byłego sędziego ze Stalowej Woli
zarzuty dla Marka R. - byłego sędziego z Piły 
Zarzuty dla Jacka G. - byłego sędziego międzynarodowego z Warszawy  
Zarzuty dla Grzegorza G. - byłego sędziego z Warszawy
Zarzuty dla Grzegorza G. - byłego sędziego międzynarodowego z Radomia
Zarzuty dla Macieja H. - byłego sędziego z Poznania  
Zarzuty dla Edwarda H. - byłego obserwatora PZPN ze Słupska

Zarzuty dla Radosława J. - byłego piłkarza Świtu Nowy Dwór Mazowiecki
Zarzuty dla Grzegorza K. - byłego sędziego z Poznania
Zarzuty dla Wita Ż. - byłego obserwatora PZPN z Warszawy  
Zarzuty dla Henryka K. - byłego działacza PZPN
Zarzuty dla Jerzego G. - byłego obserwatora PZPN ze Szczecina 
Zarzuty dla Adama K. - byłego sędziego z Poznania  
 
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!