poniedziałek, 15 października 2018

Zaskakujące stwierdzenie Janczyka na temat spotkania Górnik Zabrze - Legia Warszawa: nie wiem czy ten mecz był sprzedany

Dawid Janczyk, były piłkarz między innymi Legii Warszawa w swojej książce "Moja spowiedź" wspomina o meczu stołecznej drużyny prowadzonej przez Dariusza Wdowczyka z Górnikiem Zabrze. Legia na wyjeździe przegrała 0:1, a Dawid Janczyk stwierdza: nie wiem czy ten mecz był sprzedany. 

Mecz rozegrany został 7 kwietnia 2007 roku. Od trzech lat było już głośno o aferze korupcyjnej w polskim futbolu, było już po pierwszych spektakularnych zatrzymaniach (CZYTAJ WIĘCEJ), od niespełna roku Fryzjer siedział w areszcie (CZYTAJ WIĘCEJ), a nikt jeszcze nie wiedział, że Dariusz Wdowczyk, na wielką skalę kupował mecze swojego poprzedniego klubu Korony Kielce (CZYTAJ WIĘCEJ).
Dariusz Wdowczyk został zresztą zatrzymany rok później - w marcu 2008 (CZYTAJ WIĘCEJ).

Korupcja w Koronie Kielce - kalendarium

Ale wracając do meczu. Dawid Janczyk wspomina to spotkanie tak:

"Tuż przed świętami wielkanocnymi (kwiecień 2007 - dopisek dpanek) walczyliśmy z Zabrzem u nich. Wyszedłem w podstawowym składzie. Nic nie grałem, kompletny piach. (...) W przerwie schodziłem do szatni, a tu wpada Wdowczyk. Najpierw zjebał drużynę, Mnie zostawił sobie na koniec. (...) - Zacznij zapierdalać bo dom zobaczysz na Boże Narodzenie - krzyczał. (...) W drugiej połowie dostałem piłkę, wyszedłem sam na sam z bramkarzem, strzeliłem gola. I.. spalony! Pięć minut później trener mnie zmienił. Machnął ręką i westchnął - dajmy sobie spokój. (...) A z Górnikiem przegraliśmy 0:1. Nie wiem czy ten mecz był sprzedany. Mnie nikt nigdy żadnej tego typu oferty nie złożył. Gdyby to zrobił od razu dostałby w ryj. Zrobiłem wiele głupstw w życiu, ale sprzedaż spotkania to dla mnie zdrada drużyny, totalne zeszmacenie się."

Dlaczego Janczyk wspomina, że nie wie czy mecz Legii z Górnikiem Zabrze nie został sprzedany? Czy to niefortunne stwierdzenie, czy może chciał nam coś przekazać? Górnik Zabrze w sezonie 2006/2007 walczył o utrzymanie, cudem uniknął gry w barażach, bo z 1. ligi zdegradowano za korupcję dwa kluby: Arkę Gdynia (CZYTAJ WIĘCEJ) i Górnika Łęczna (CZYTAJ WIĘCEJ). Spotkanie sędziował Łukasz B. z Krakowa, oskarżony o udział w zorganizowanej grupie przestępczej, która działała w polskim futbolu (CZYTAJ WIĘCEJ), czeka na wyrok w procesie w tej sprawie, ale skazany został już w innym wątku dotyczącym ustawiania meczów (CZYTAJ WIĘCEJ). W Górniku Zabrze prezesem był wówczas Jerzy F. zamieszany w ustawianie meczów Szczakowianki Jaworzno (CZYTAJ WIĘCEJ), a w drużynie grali m.in. Tomasz M. (zamieszany w ustawianie meczów Górnika Polkowice - CZYTAJ WIĘCEJ), Artur P. (skazany za udział w ustawieniu meczu RKS Radomsko), Tomasz Ł. (sądzony za udział w ustawianiu meczów Zagłębia Sosnowiec - CZYTAJ WIĘCEJ), Piotr M. (sądzony za udział w ustawieniu meczu Hutnika Kraków - CZYTAJ WIĘCEJ). O domniemanym kupowaniu meczów przez Górnika Zabrze mówił w śledztwie były prezes GKS Katowice Piotr D. (CZYTAJ WIĘCEJ).

Oczywiście te informacje o niczym nie świadczą, nie są dowodem, że ten mecz był ustawiony, ale pozostaje pytanie dlaczego Dawid Janczyk o meczu Górnika Zabrze z Legią Warszawa z 7 kwietnia 2007 powiedział: nie wiem czy ten mecz był sprzedany...

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!