wtorek, 1 marca 2016

Wraca proces ws. tzw. gangu Fryzjera

W środę na wokandę wrocławskiego sądu okręgowego wraca sprawa tzw. gangu Fryzjera. Na ławie oskarżonych zasiada 31 osób, m.in. Ryszard F. pseudonim Fryzjer oskarżony o założenie i kierowanie zorganizowaną grupą przestępczą działającą w polskim futbolu, pierwszy zatrzymany w tej sprawie b. sędzia Arkadiusz F., pierwszy polski zawodowy sędzia Grzegorz G., były znany piłkarz Lecha Poznań Piotr R. czy dawna gwiazda Canal Plus, b. działacz PZPN Wit Ż. 

Akt oskarżenia w tej sprawie wpłynął do sądu w lipcu 2010. Proces trwa do dziś. Na ostatnią rozprawę - 19 stycznia 2016 - stawił się jeden świadek - b. sędzia z Katowic 54-letni Piotr Ś. Arbiter został skazany za udział w ustawianiu meczów 1 czerwca 2011.
Świadek zeznawał m.in.: Byłem podejrzany i oskarżony w tej sprawie, w świetle prawa nie jestem karany gdyż okres próby już minął. Pamiętam z grubsza zarzuty, które na mnie ciążyły, było ich 11, poddałem się karze. Moje skazanie było związane z korupcją w piłce nożnej. Bylem sędzią głównym w meczach piłkarskich było to związane z moja działalnością sędziowską na szczeblu obecnej ekstraklasy i obecnej I ligi. Ta sprawa miała miejsce kilkanaście lat temu i myślę że wyjaśnienia które składałem w postępowaniu przygotowawczym były pełniejsze, wtedy dysponowałem i lepszą wiedzą i pamięcią, były one bardziej precyzyjne. Wnoszę o odczytanie tych wyjaśnień. (...) To F. mi powiedział że niską notę dostałem od P. bo nie podzieliłem się z nim pieniędzmi ja o tym nie rozmawiałem z P., było tak jak wyjaśniałem. (...) Ja miałem zapisane, jakie mecze sędziowałem i na bazie notatek składałem wyjaśnienia.

Na tej rozprawie nie stawił się żaden z 31 oskarżonych.

Na kolejną rozprawę, 2 marca 2016, Sąd Okręgowy we Wrocławiu wezwał: b. sędziego Dariusza G., b. działacza Zawiszy Bydgoszcz Wojciecha K., b. sędziego Adama K., byłego działacza Świtu Nowy Dwór Mazowiecki Janusza S. i b. sędziego Macieja W. Rozprawa ma się rozpocząć o 9:30.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!