sobota, 26 października 2013

Oświadczenie prezydenta Bytomia ws. oskarżenia o udział w ustawieniu meczu

Były prezes Polonii Bytom, a obecnie prezydent Bytomia, kilka dni temu oskarżony o udział w ustawieniu meczu, wydał oświadczenie w tej sprawieZapewnia, że jest niewinny i będzie starał się tego przed sądem dowieść.

Prokuratura oskarża Damiana B. o obiecanie, a następnie wręczenie łapówki sędziemu jednego z meczów Polonii Bytom. Akt oskarżenia w tej sprawie trafił już do sądu. 


Korupcja w Polonii Bytom - kalendarium

W oświadczeniu prezydenta Bytomia czytamy m.in.:
"Media po raz kolejny donoszą o zarzutach wywierania przeze mnie wpływu na wynik meczu piłkarskiego w 2005 roku. Zdarza się, że informacja jest przekazywana w sposób niezwykle sugestywny i stronniczy, przez co ja staję się obiektem bezpardonowego ataku.
Po raz pierwszy o zarzutach było głośno w kampanii wyborczej w 2010 roku, kiedy kandydowałem na stanowisko prezydenta Bytomia. Wątek wielokrotnie powrócił w kampanii związanej z przedterminowymi wyborami w 2012 roku. Zbliżają się kolejne wybory i chociaż nie pojawiły się żadne nowe okoliczności - temat powraca. Sam nigdy go nie ukrywałem i z szacunku dla wyborców mówiłem o tym wiele razy, poruszając ten wątek między innymi podczas konferencji prasowej inaugurującej moją kampanię wyborczą.
Nie mogę sobie pozwolić na łamanie prawa i dobrych obyczajów, dlatego teraz powstrzymam się od wskazywania rzeczywistych, moim zdaniem, przyczyn zaistniałej sytuacji oraz od analizy i komentowania toczącego się procesu".

Damian B. został zatrzymany 29 września 2010 i tego samego dnia, po przesłuchaniu i postawieniu zarzutu, zwolniony do domu.
  
Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!