środa, 16 września 2009

Jerzy E. junior: jestem niewinny

Rozpoczęło się karanie ludzi oskarżonych o ustawianie meczów Korony Kielce w sezonie 2003/2004. Skazano na razie 7 z 28 osób, które dobrowolnie poddały się karze (czytaj tutaj i tutaj). Tymczasem na 23 września rozpocznie się główna część procesu. Na ławie oskarżonych zasiądzie m.in. Jerzy E. junior - syn byłego trenera reprezentacji.

Jerzy E. junior został zatrzymany w czerwcu 2008 roku przez CBA (czytaj tutaj). Prokuratura wówczas ujawniła jedynie: miał nakłaniać a później pomagać trzem innym osobom w procederze korupcyjnym w wyniku, którego zostało ustawionych 13 meczów trzecioligowych. Jerzy E. junior nie przyznał się do zarzutów i złożył wyjaśnienia.

Korupcja w Koronie Kielce - kalendarium

Wkrótce dowiadujemy się, że chodzi o Koronę Kielce i sezon 2003/2004. Pośrednikiem miał być Andrzej B., jedna z czołowych postaci afery korupcyjnej w polskim futbolu. Miał ustawić, wg prokuratury, ponad 100 meczów różnych drużyn - więcej czytaj tutaj - jest aresztowany od kilku miesięcy).

Pod koniec grudnia Jerzy E. junior został oskarżony. Za pośredniczenie między Dariuszem W. a Andrzejem B. miał dostać 10 tysięcy złotych.

Dzisiaj znalazłem na Youtube wywiad z Jerzym E. juniorem przeprowadzony w programie "Tu i Teraz" Jacka Babiela. Został on przeprowadzony pod koniec sierpnia. Głównie dotyczy pracy Jerzego E. juniora w ŁKS Łomża. Ale też odnosi się do pytań dotyczących korupcji. Oto obszerne fragmenty (na youtube znajdziecie to w drugiej części około 7 min.):
"O tyle byłem powiązany z tą sprawą, że moi koledzy pracowali w tym klubie. No i tematu nie ma. Ja nie mam sobie nic do zarzucenia. Ja nigdy nie miałem postawionych zarzutów korupcyjnych. Ja byłem przesłuchany w jednej ze spraw. Byłem podejrzany o to, że mogłem wiedzieć coś na temat czegoś co się działo w innym klubie. To nieprawda. Ja mam medialne nazwisko. Przed wyborami do PZPN bardzo wygodnie jest uderzać mediom w jakieś medialne nazwisko. (...) Zostałem wrzucony do worka z grupą ludzi (...) Złożyłem sprawę do prokuratury by wyjaśniła jak to się stało. Oczywiście jestem niewinny".




p/s zdjęcie CBA.

Czytaj o tym jak Jerzy E. junior ma dbać o etykę polskich trenerów.
Czytaj o tym jak Jerzy E. junior walczył z korupcją.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!