środa, 25 maja 2011

Smuda - trener niegodny reprezentacji

To jedna z najbardziej bulwersujących decyzji ostatnich miesięcy. Trener Franciszek Smuda kpi sobie z kibiców i walki z korupcją i powołuje do kadry zawodników, którzy są oskarżeni o ustawienie meczu. Powinien zostać odwołany ze stanowiska. 

Wśród powołanych do kadry znaleźli się Łukasz Piszczek i Łukasz M. Obaj zostali oskarżeni o kupienie meczu Zagłębia Lubin z Cracovią (szczegóły znajdziecie tutaj). Zagłębie trenował wówczas Franciszek Smuda. Dzięki temu, że mecz został ustawiony szkoleniowiec mógł wpisać do swojego cv kolejny awans do europejskich pucharów. O ustawieniu meczu, według prokuratury, nie wiedział.
Jeszcze kilkanaście miesięcy temu Smuda mówił w wywiadzie prasowym:
"Ja mam jasne stanowisko w tej sprawie - jeżeli popełnili błędy, to takich ludzi w piłce być nie może! W piłce trzeba być uczciwym i trzeba uczciwością wygrywać, bo inaczej oszukujemy wszystkich ludzi. W Polsce oszukujemy 40 mln rodaków. Ja jestem przeciwko, zawsze będę walczył z tą korupcją! Inny już nie będę! I jeżeli w moim zespole pojawi się kolejny taki piłkarz, to trudno - jego wina, musi cierpieć i musi odejść".

W innym wywiadzie mówił:
"Każdy wie, że kto ma choćby najmniejszy brud za pazurami, u Franza nie ma najmniejszych szans na występy. Tak było w klubach, w których pracowałem. Tak będzie w reprezentacji. Ktoś zamieszany w historie korupcyjne nie ma prawa grać w koszulce z orzełkiem. Niekiedy mówią, że mam obsesję na punkcie korupcji. A tak, mam! Setny raz powtórzę: tępić, tępić i... wypalać".
Więcej cytatów ze Smudy znajdziecie w artykule z gazety.pl.

Obaj oskarżeni przyznali się do zarzutów i chcą dla siebie kar bez procesu:
  1. Łukasz P.: roku więzienia w zawieszeniu na 3 lata, 100 tys. zł. grzywny i zwrotu 48,1 tys. zł. otrzymanej premii za awans do pucharu UEFA
  2. Łukasz M.: roku więzienia w zawieszeniu na 3 lata, 20 tys. zł. grzywny i zwrotu 72,2 tys. zł. otrzymanej premii za awans do pucharu UEFA 
     
    Za kilka dni będą reprezentować Polskę. 
      
    Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
    Lista skazanych za korupcję  
    Lista ustawionych meczów  
    Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
    Mapa korupcji w polskim futbolu 

    Zobacz nasz profil na Facebooku 
    Zobacz nasz profil na Twitterze    

    Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!