środa, 2 lutego 2011

Kolejne zarzuty ws. meczu Cracovia - Zagłębie Lubin i Śląska Wrocław

Wrocławska prokuratura apelacyjna postawiła zarzuty kolejnym podejrzanym w dwóch wątkach dotyczących korupcji w polskim futbolu. Nie udziela jednak żadnych informacji na ten temat.


W obu przypadkach - Śląska Wrocław (czytaj więcej tutaj) i meczu Zagłębia Lubin z Cracovią (czytaj tutaj) były to najprawdopodobniej osoby, które wezwano, a nie były zatrzymywane przez policję lub CBA.

Korupcja w Zagłębiu Lubin - czytaj więcej 
Korupcja w Cracovii - czytaj więcej
korupcja w Śląsku Wrocław - czytaj więcej 

Tymczasem dzisiaj w Przeglądzie Sportowym ukazał się wywiad Antka Bugajskiego z Łukaszem Piszczkiem. Piłkarz reprezentacji i Borussii Dortmund przyznaje się do wzięcia udziału w składce na łapówkę:
"Uczestniczył w niej cały zespół. Tak mi się wydaje, choć ja naprawdę nie zastanawiałem się, kto i do czego się dorzuca. Przyszło do mnie kilku starszych kolegów i komunikat był jasny: musisz się zrzucić, bo duża kasa jest potrzebna i inni też się zrzucają. Ja wiem, że gdy ktoś patrzy z boku, to może się dziwić, dlaczego się na to zgodziłem. Ale proszę spróbować mnie zrozumieć. Byłem młodym zawodnikiem, zależało mi, by mieć miejsce w drużynie, by funkcjonować w grupie. Nie życzę żadnemu młodemu piłkarzowi, żeby kiedykolwiek znalazł się w takiej sytuacji jak ja wtedy. Starzy wydają polecenie, a młody ma wybór: albo gram z nimi, albo przeciwko nim".

Łukasz Piszczek nie chce ujawniać którzy jego koledzy zgłosili się także do prokuratury.
"To chyba oczywiste, że nie mogę wymieniać żadnych nazwisk. Nie mogę i nie chcę. Czy to zresztą ma aż tak duże dla naszej rozmowy znaczenie, kto mnie namawiał? Opowiadam o grzechach swoich, a nie cudzych".

No cóż - trudno się dziwić. Wśród podejrzanych o korupcję i ustawienie tego meczu jest m.in. dwóch reprezentantów Polski, nie licząc Piszczka. Ale na ten temat jeszcze napiszę...

Cały wywiad znajdziecie tutaj. A tutaj pierwsza informacja, w której blog Piłkarska Mafia ujawniał, że Łukasz Piszczek jest zamieszany w korupcję. Wtedy jeszcze celowo nie ujawniałem o ustawienie jakiego meczu Zagłębia chodziło.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!