sobota, 10 stycznia 2009

Czy Kolejarz Stróże sprzedawał mecze?

W aktach śledztwa dotyczącego korupcji w polskim futbolu naprawdę wiele ciekawych informacji można znaleźć. Jeden z byłych piłkarzy Korony Kielce opowiadał, że już po wybuchu afery łapówkarskiej i pierwszych zatrzymaniach mecze "ustawiali" piłkarze drugoligowego obecnie Kolejarza Stróże.


Najważniejszy mecz, jaki mieli sprzedać zawodnicy to drugie spotkanie barażowe ze Stalą Stalowa Wola rozegrany 27 czerwca 2006 roku. Kolejarz przegrał to spotkanie 0-4. Co ciekawe pierwszy mecz (24 czerwca) piłkarze ze Stróż wygrali 2-0. "Później dowiedziałem się, że zwycięstwo było podnoszeniem stawki za sprzedaż drugiego meczu. Ja przez żółte kartki nie grałem w tym spotkaniu" - opowiadał w śledztwie (oskarżony o udział w "ustawianiu" meczów Korony) Marek G. Jego zdaniem we wzięcie łapówek ("chodziło o duże pieniądze") mogli być zamieszani: Jan F., Arkadiusz B., Rafał B. (strzelił samobójczą bramkę).

Korupcja w Kolejarzu Stróże - kalendarium

Do kolejnego przypadku korupcji miało dojść w meczu Kmita Zabierzów- Kolejarz Stróże z 24 maja 2006 roku. Gospodarze wygrali 3-0. "Dariusz Ł. powiedział mi, że jest propozycja odpuszczenia meczu Kmicie za 5 - tys. zł. Uznano chyba jednak, że to za mało. Później widziałem, że Ł. rozmawiał z dwoma zawodnikami Kmity (m.in. Dariuszem Z.). Okazało się, że jednak dogadali się, bo Ł. i B. przeszli obok meczu" - opowiadał Marek G. Dodał, że później Dariusz Ł., Arkadiusz B. i Jan F. widziani byli z Dariuszem Z. w kasynie, gdzie mieli przegrać po 3 tys. zł.

Korupcja w Kmicie Zabierzów - kalendarium

Piłkarze Kolejarza mieli sprzedać także mecz swojej drużyny z Hetmanem Zamość z jesieni 2005 (5 listopada 2005). Gospodarze przegrali 0-2.

Korupcja w Hetmanie Zamość - kalendarium

dopisek z 31.01.2009
Ciekawe, że Marek G. częściowo zaprzeczył swoim własnym wyjaśnieniom złożonym w śledztwie w wywiadzie dla Polski Gazety Krakowskiej (całość czytaj tutaj):
"Z moich ust nie pasły żadne nazwiska! Powiedziałem prokuratorowi, że nikogo nie złapałem za rękę, tylko potwierdziłem, że był to dla mnie dziwny mecz. Ja nie posądzam Arka, Jana czy Rafała. Ich nazwiska padły w kontekście meczu ze Stalą, gdyż byli najstarszymi zawodnikami w zespole. Jeżeli ten mecz został sprzedany, to na pewno Stal nie rozmawiała z młodymi piłkarzami". 

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!