wtorek, 24 października 2023

"Wszyscy wiedzieli, że Czesio jest bardzo blisko z Fryzjerem"

Były piłkarz i działacz klubowy, z wykształceniem prawniczym  nie ma wątpliwości - Czesław Michniewicz "był jakimś tam elementem tego mechanizmy, który Fryzjer zbudował". Jacek Bendarz udzielił wywiadu kanałowi "Futbolownia" Damiana Czyżaka

Oto fragment jego wypowiedzi na ten temat: 

"Moja wiedza ze środowiska była taka, że, w cudzysłowie, wszyscy wiedzieli, że Czesio jest bardzo blisko z Fryzjerem. I te telefony one nie są tylko, dlatego, że się rozmawia o pogodzie. Zresztą ta ilość tych telefonów raczej obrażałaby moją inteligencję gdybym uznał, że oni rozmawiali tylko o rzeczach towarzyskich. Moim zdaniem on był jakimś tam elementem tego mechanizmy, który Fryzjer zbudował i (...) generalnie środowisko o tym wiedziało, że tak jest. Ale oczywiście nikt nie miał dowodów, albo nikogo nie interesowało, aby to rozwijać albo coś z tym robić".

A wcześniej Jacek Bednarz teoretycznie odniósł się do sytuacji w sposób prawniczy:

"Bywają takie sytuacje w życiu, kiedy jesteśmy wini, ale jesteśmy bezkarni. Bo wina to jest taka sytuacja, w której chcemy coś zrobić albo godzimy się ze skutkiem tego, co robimy. Ale są takie sytuacje, kiedy my coś zrobimy, zniszczymy coś, albo komuś wyrządzimy jakąś krzywdę, ale mimo wszystko jest taka instytucja w prawie, która wyłącza naszą odpowiedzialność karną. Popełniliśmy czyn, który spełnia wszystkie wymogi formalne czynu zabronionego, ale nie podlegamy karze z jakiegoś powodu. 

To jest sytuacja, w której ktoś może powiedzieć - ja korumpowałem, albo byłem korumpowany, ale nie zostałem skazany. Teraz pytanie - potocznie mówi, ja jestem niewinny. Ale z punktu widzenia prawa to jest nieprawda. Ten ktoś może powiedzieć, że nie został ukarany, niej został skazany, ale to niej znaczy, że jest niewinny. Bo tak naprawdę popełnił czyn, za który powinien być penalizowany, i z jakiegoś powodu nie jest. Czasami organ państwa nie potrafi tej winy udowodnić (...) I tutaj a propos niego - ja tego protokołu nie widziałem, nie widziałem żadnego dokumentu, (..) niej czuję się na siłach żeby powiedzieć, że jest tak jak mi się wydaje".

Tutaj znajdziecie całą rozmowę Damiana


W 2012 roku blog Piłkarska Mafia ujawnił zeznania Czesława Michniewicza złożone w prokuraturze w 2008. Było to możliwe dopiero kilka lat później, kiedy protokół wraz z innymi aktami śledztwa ws. tzw. gangu Fryzjera trafił do sądu i został ujawniony, W kolejnych latach temat kontaktów Michniewicza z Ryszardem F., według prokuratury, szefem zorganizowanej grupy przestępczej, która działała w polskim futbolu i ustawiała mecze, wracał wielokrotnie. Maciej Szczęsny apelował do szkoleniowca, by wyjaśnił swoje kontakty z FryzjeremW 2017 Czesław Michniewicz został trenerem reprezentacji U21, a mianował go na to stanowisko Zbigniew Boniek. W 2022 roku nowy prezes PZPN Cezary Kulesza wyznaczył Michniewicza na trenera pierwszej reprezentacji. Kiedy Szymon Jadczak z Wirtualnej Polski przypomniał o kontaktach szkoleniowca z Ryszardem F., ten zagroził złożeniem aktu oskarżenia do sądu. Do dzisiaj jednak tego nie zrobił...

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!