wtorek, 10 lipca 2012

Kierownik drużyny GKS o meczu z Górnikiem Zabrze

W sobotę opublikowałem protokół zeznań Piotra D., który opowiadał podczas śledztwa ws. korupcji w polskim futbolu w czerwcu 2005 o tym, że ustawił mecz GKS Katowice z Górnikiem Zabrze (czytaj tutaj). Jak się okazuje to nie jedyne zeznania na temat tego spotkania. 


O tym meczu opowiadał też podczas śledztwa kierownik drużyny GKS Katowice (jak wynika z protokołu przesłuchania - świadka uprzedzono o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań). Był on przesłuchiwany 9 września 2005:
"O korupcji w sporcie niewiele mogę powiedzieć, bo niewiele wiem. Spotkałem się z dwoma takimi sytuacjami Pierwsza sytuacja miała miejsce podczas meczu GKS Katowice z Górnikiem Zabrze. Było to prawdopodobnie w 2002 roku. To  był mecz w Zabrzu. Wygraliśmy tam bodajże 3:2 lub 3:1. Na ten mecz jechałem z Katowic samochodem z panem Piotrem D.. Wiedziałem, że przewozimy pieniądze. Nie wiedziałem jaka to była kwota. Pieniądze te były w paczce po odżywkach. Wiedziałem, że te pieniądze są przeznaczone dla zawodników Górnika Zabrze. Po przyjeździe na stadion tę paczkę wniosłem do szatni drużyny gości czyli do szatni GKS Katowice. Co się dalej z tą paczką działo tego nie wiem bo nie przebywałem w szatni. Z przebiegu meczu widziałem, że mecz jest ustawiony pod to abyśmy wygrali".  Kierownik GKS podczas tego przesłuchania wymienia też dwóch ówczesnych piłkarzy Górnika Zabrze, którzy według jego oceny, byli przekupni. Ponieważ jednak to jego ocena, a nie opis zdarzenia nie będę zamieszczał tego fragmentu przesłuchania.

Czytaj o GKS Katowice  
Czytaj o Górniku Zabrze   

Michał Probierz w wydanym oświadczeniu zaprzeczył słowom Piotra D. jakoby miał uczestniczyć w ustawieniu meczu (czytaj tutaj). Zapowiedział też konsultacje z prawnikami.

Przypomnę, że zadaniem dziennikarzy jest relacjonowanie ważnych wydarzeń, takich jak na przykład śledztwo ws. korupcji w polskim futbolu. Jeżeli były piłkarz Górnika Zabrze, a obecnie trener zaprzecza słowom Piotra D. złożonym w prokuraturze to nie mam wątpliwości, że powinien złożyć w prokuraturze zawiadomienie o rzekomym składaniu fałszywych zeznań przez b. prezesa GKS.


Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!