poniedziałek, 28 grudnia 2009

Artur B.: Dawid P. wiedział o łapówkach!

Już tylko jeden świadek został do przesłuchania wrocławskiemu sądowi okręgowemu przed którym kończy się proces czterech byłych dolnośląskich piłkarzy oskarżonych o korupcję. Dzisiaj były piłkarz Pogoni Szczecin Artur B. (tu czytaj o stawianych mu zarzutach)ujawniał kulisy kupienia spotkania jego drużyny z Polarem Wrocław.


Piłkarze Pogoni Szczecin mieli kupić mecz od Polaru w sezonie 2003/2004 kiedy ta pierwsza drużyna walczyła o awans do ekstraklasy. Jak opowiadał dzisiaj Artur B. przed spotkaniem z wrocławską drużyną - jako jednego z najstarszych piłkarzy w klubie - wezwał go menadżer klubu Dawid P. i zasugerował możliwość ustawienia wyniku spotkania. "Prosił mnie o kontakt z kimś z Polaru Wrocław. Nie pamiętam czy to ja zadzwoniłem do Zbyszka W. czy on do mnie. Pojawił się temat, że można to załatwić w inny sposób niż sportowy. Zbyszek miał mi podać nazwiska zawodników Polaru, którzy mieli celowo grać słabiej w tym meczu. Jak dalej poszło nie wiem bo nie ja przekazywałem pieniądze. Mecz wygraliśmy - zostałem poinformowany, że ma to być 20 tys. zł. Mnie zarzucono, że ja działałem wspólnie i w porozumieniu z Ryszardem F. i Markiem G. ale to nie prawda" - mówił Artur B. Dodawał, że nie wie czy to jego kolega z drużyny Grzegorz M. (nie stawił się dzisiaj na rozprawę) miał przekazać pieniądze. Pogoń wygrała ten mecz na wyjeździe 3-0.

Z wyjaśnień złożonych w prokuraturze wynika, że Dawid P. po pierwszych wstępnych rozmowach Artura B. i Zbigniewa W. kazał dalej rozmawiać i był gotów wyłożyć pieniądze.

Korupcja w Pogoni Szczecin - kalendarium

Do tej pory wrocławskiej prokuraturze nie udało się postawić zarzutów Dawidowi P., który od kilku lat przebywa w Brazylii.

Sądowi do przesłuchania został jeszcze jeden świadek - Grzegorz M. (tu czytaj więcej o jego liście otwartym), który dzisiaj nie przyjechał do Wrocławia w i poprosił o przesłuchanie go w Szczecinie.

Kolejna rozprawa 26 stycznia.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!