środa, 29 stycznia 2014

Śledztwo ws. kierownika Śląska Wrocław umorzone

Wrocławska prokuratura apelacyjna zakończyła śledztwo ws. Zbigniewa S. - kierownika Śląska Wrocław. Był on podejrzany o  udziału w ustawieniu meczu Śląska Wrocław z Walką Makoszowy z 4 października 2003. 

Prokuratura zdecydowała się nie oskarżać byłego działacza wraz z innymi osobami podejrzanymi o udział w ustawianiu meczów Śląska Wrocław (w grudniu 2011), bo poza jednymi wyjaśnieniami b. trenera Grzegorza K., nie znalazła dowodów na jego winę. Nie zdecydowała się także wówczas na umorzenie lub warunkowe umorzenie śledztwa (jak w przypadku Janusza J. i Tomasza S.). Decyzję podjęła dopiero 2 stycznia 2014 po ponad dwóch latach.

korupcja w Śląsku Wrocław - kalendarium

Były trener Śląska Wrocław Grzegorz K. w śledztwie mówił m.in.:
Pieniądze przekazałem w kopercie kierownikowi S. i powiedziałem żeby włożył je w karty zawodnicze i dał sędziemu. On tak zrobił. Te karty są przekazywane w takim skoroszycie i tam między karty on włożył te pieniądze i dał sędziemu. 
Z kolei sam Zbigniew S. zapewniał w śledztwie:
Nie zgadzam się z tym co powiedział Grzegorz K. Nie było takiego zdarzenia, nie wiem czy sędzia W. wziął łapówkę, ale ja nie dostałem od K. koperty i nie dawałem jej sędziom. Ja nic nie wiedziałem o łapówkach wręczanych przez Grzegorza K.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!