czwartek, 24 września 2009

Grzegorz Matlak przeprasza

Grzegorz Matlak (tu czytaj o stawianych mu zarzutach) przeprasza, że nie przeciwstawił się korupcji w futbolu i zapewnia, że nie sprzedał żadnego meczu. Podejrzany przez wrocławską prokuraturę o korupcję były piłkarz Pogoni Szczecin przysłał pisemne oświadczenie w tej sprawie do Polskiego Radia Szczecin.


"W związku z wydarzeniami mającymi miejsce w ostatnich dniach, chciałem wskazać, iż nigdy nie działałem na szkodę Klubu POGOŃ Szczecin, ani przeciwko szczecińskiej piłce nożnej.
Zapewniam wszystkich Kibiców POGONI Szczecin, że w ciągu mojej całej kariery z pełnym oddaniem i sercem broniłem barw mojego ukochanego Klubu, którego jestem wychowankiem. Z uwagi na rygory postępowania karnego nie mogę wyjaśnić i odpowiedzieć na żadne wątpliwości związane z przedstawionym mi zarzutem przez Prokuraturę Apelacyjną we Wrocławiu, a także odnieść się do doniesień prasowych opartych niekiedy jedynie na domysłach i przekłamaniach.
Dziękuję bardzo za wsparcie udzielone mi przez Rodzinę, Przyjaciół i wielu Kibiców POGONI Szczecin w tych trudnych dla mnie chwilach.
Przykro mi, że aktualny Zarząd POGONI Szczecin S.A. odcina się od historii Klubu założonego w 1948r. przekreślając jego piękną historię wraz z wszystkimi wzlotami i upadkami. Ponadto wbrew twierdzeniom Zarządu POGONI Szczecin S.A. odbudowa piłki w Szczecinie rozpoczęła się nie dwa lata temu, a ponad trzy lata temu i to nie przez aktualny Zarząd Klubu, a wspaniałych Kibiców Dumy Pomorza, dzięki którym nie doszło do zakupu spółki MKS POGOŃ Szczecin Sportowa S.A. należącej do Pana Antoniego Ptaka.
Przepraszam, że nie przeciwstawiłem się korupcji panującej w polskiej piłce nożnej jednakże to nie ja byłem decydentem, a jedynie prostym piłkarzem starającym się w rywalizacji sportowej godnie reprezentować Nasz Klub. Chciałem podkreślić, że nigdy nie sprzedałem żadnego meczu w swojej karierze zawodowej, a moją największą miłością była i jest drużyna POGOŃ Szczecin, którą tworzą najwspanialsi w Polsce Kibice.

Z poważaniem
Grzegorz Matlak"

Korupcja w Pogoni Szczecin - czytaj więcej
Grzegorz Matlak pisze o postawie Pogoni Szczecin, która odcinała się od sprawy korupcji. Zaciekawiło mnie to i na stronie klubu znalazłem takie oświadczenie:
"Mając na uwadze, iż zgodnie z informacją rzecznika Prokuratury Apelacyjnej we Wrocławiu w dniu 22 września 2009 roku byłym piłkarzom Grzegorzowi M. oraz Arturowi B. zostały postawione zarzuty korupcji w sporcie oraz zważywszy, iż wedle doniesień prasowych zarzuty te mają związek z działaniami tych piłkarzy w okresie ich gry w MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna w sezonie 2003/2004, zarząd „POGOŃ SZCZECIN” S.A. wyjaśnia, co następuje:
„POGOŃ SZCZECIN” S.A. jest spółką zawiązaną 24 lipca 2007 roku w związku z faktem, iż założycielom „POGOŃ SZCZECIN” S.A. nie udało się osiągnąć porozumienia z należącą do Pana Antoniego Ptaka spółką „EL-MET” Spółka z o.o. - jedynym akcjonariuszem MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna, w kwestii nabycia akcji MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna. To właśnie MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna (a nie POGOŃ SZCZECIN S.A.) uczestniczyła w rozgrywkach sezonu 2003/2004, a jej zawodnikami byli Grzegorz M. oraz Artur B. Przypominamy, iż po spadku MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna do II ligi piłki nożnej w sezonie 2006/2007, założyciele POGOŃ SZCZECIN S.A. prowadzili negocjacje z „EL-MET” Spółka z o.o. w kwestii odkupienia akcji MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna, jednak rozmowy te zakończyły się fiaskiem z powodu odmowy złożenia przez „EL-MET” Spółka z o.o. finansowych gwarancji braku udziału MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna w czynach o charakterze korupcyjnym oraz braku zgody „EL-MET” Spółka z o.o. na dokonanie badania stanu prawnego i finansowego MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna.
Mając powyższe na uwadze, założyciele „POGOŃ SZCZECIN” S.A. oraz osoby związane ze środowiskiem piłkarskim w Szczecinie podjęły się wyzwania budowy nowego klubu piłkarskiego od przysłowiowego „zera”. Zawiązana 24 lipca 2007 roku „POGOŃ SZCZECIN” S.A. nie miała i nie ma nic wspólnego z MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna, ani – co najistotniejsze – nie jest następcą prawnym MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna w rozumieniu zarówno uchwały PZPN o członkostwie jak i kodeksu cywilnego.
„POGOŃ SZCZECIN” S.A. w sezonie 2007/2008 – jako nowo istniejący klub piłkarski - przystąpiła na podstawie stosownej decyzji Zachodniopomorskiego Związku Piłki Nożnej do rozgrywek IV ligi piłki nożnej i od tego czasu konsekwentnie odbudowuje markę „Dumy Pomorza”.
Zważywszy na powyższe okoliczności, zarząd „POGOŃ SZCZECIN” S.A. zwraca się z prośbą, aby ewentualnych działań korupcyjnych związanych z działalnością MKS Pogoń Szczecin Sportowa Spółka Akcyjna w żadnej mierze nie wiązać z „POGOŃ SZCZECIN” S.A., ani drużyną piłkarską występująca obecnie w I lidze piłki nożnej, bowiem brak jest ku temu jakichkolwiek podstaw prawnych i faktycznych.

Artur Kałużny
Prezes Zarządu Pogoń Szczecin SA"



 Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!