czwartek, 5 czerwca 2008

Jerzy Engel junior: jestem niewinny

Jerzy Engel Junior kontratakuje. Jeszcze wczoraj przed wrocławską prokuraturą mówił, że nie może udzielać żadnych informacji, bo zakazali mu tego śledczy, dzisiaj w Warszawie organizuje konferencję prasową. Cytaty podaję za Polską Agencją Prasową:

"Jestem niewinny. Pracuję w tym zawodzie od wielu lat i od wielu lat propaguję idee fair play. Nigdy tych zasad nie złamałem. Nigdy się nie spodziewałem, że to ja się będę musiał tłumaczyć i udowadniać, że nie jestem wielbłądem. To dla mnie i moich bliskich duży szok. Od wielu lat staram się walczyć z takimi procederami, o które teraz jestem oskarżany. Wierzę, że prawda obroni się sama".

"W tym zawodzie, który ja uprawiam, nazwisko i opinia środowiska jest często dużo bardziej ważna niż warsztat i umiejętności. Liczy się nazwisko, na które się całe życie pracuje. Wielokrotnie zetknąłem się z nieuczciwością w sporcie i wielokrotnie zwracałem na to uwagę. Pisałem protesty, bywałem na wydziałach dyscypliny, byłem wyrzucany z boiska. Zawsze działałem w duchu fair play".

Korupcja w Koronie Kielce - czytaj więcej

A co powiedział prawnik Engela?

"panu Jerzemu postawiono zarzut podżegania, a nie bezpośredniego sprawstwa. To zarzut najsłabszy z możliwych w tego typu sytuacji, jest bardzo mglisty. Już słabszego nie można było postawić.
Zastosowane środki były nieadekwatne do zarzutu, sposób zatrzymania był efekciarski, a nie efektowny".


Jakie ładne słowa. Szkoda, że nie wyjaśnił, że podżeganie to po prostu namawianie kogoś do czegoś. W tym przypadku do przestępstwa. A w zarzucie jest nie tylko podżeganie ale i pomaganie. I to nie w byle czym, a w ustawieniu 13 (!!!) meczów piłkarskich. Wczoraj niewątpliwie dziwiło dobre samopoczucie Engela, gdy wyszedł z prokuratury. Czyżby bał się, że śledczy będą mieli dowody na coś innego ? I odetchnął z ulgą ?

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!